Hoe laat je iedereen met je merk rondlopen?

Hoe laat je iedereen met je merk rondlopen?

Zelfs als je geen kledingmerk hebt, is het mogelijk om iedereen letterlijk met je merk te laten rondlopen. In dit artikel bekijken we het leukste promotiemateriaal. Items die perfect zijn als een relatiegeschenk, als extraatje om toe te voegen aan een grote bestelling of om te gebruiken op beurzen als promotiemateriaal. Van stoffen totebags met je eigen logo tot stevige paraplu’s in de kleur van jouw merk. Welk idee spreekt jou het meeste aan?

Welk drukwerk is geschikt als cadeau of relatiegeschenk?

Om te bepalen welke soort artikelen geschikt zijn om je merknaam uit te dragen, is het belangrijk om eerst de mogelijkheden te verkennen. Er zijn namelijk ontzettend veel producten die je tegenwoordig kunt laten bedrukken. Het beantwoorden van de volgende vragen zal je hierbij helpen:

  • wat is het totale budget?
  • hoeveel mag de inkoopprijs zijn per item?
  • wat is de oplage die ik wil laten drukken?
  • ga ik de producten gratis weggeven of verkopen?
  • hoe snel heb ik de promotieartikelen nodig?

Welke promotie artikelen zorgen voor meer naamsbekendheid?

De tweede stap is een selectie maken van artikelen die je kunt laten bedrukken met je merk. In dit geval producten waar mensen letterlijk mee kunnen rondlopen. Dit zijn een aantal mogelijkheden om uit te kiezen:

  • paraplu of regenponcho
  • waterfles, (thermos)beker
  • tas (totebag, rugzak, sporttas, heuptasje)
  • draagbare speakers, koptelefoons
  • pennen, potloden, notitieboekjes, agenda’s
  • keycords
  • shirts, truien, petten, schorten

Waar moet je aan denken bij het laten personaliseren van HelloPrint artikelen?

Het laten bedrukken van producten is in feite erg eenvoudig, maar het is wel belangrijk om een paar gouden regels te volgen. Om je van goed advies te kunnen voorzien, hebben we HelloPrint om raad gevraagd. Zij personaliseren en bedrukken dagelijks duizenden producten voor klanten en weten als geen ander waar je op moet letten voor een optimaal resultaat.

Stel je wil een paraplu bedrukken, dan heb je de keuze uit een groot aantal kleuren. Kies een kleur die past bij je huisstijl en zo past bij het merk dat je wil uitdragen. HelloPrint gaf tijdens ons gesprek aan dat het belangrijk is om voor een contrasterende kleur te kiezen, zodat je logo (of slogan) goed opvalt. Een zwarte bedrukking op een donkerblauwe paraplu valt namelijk veel minder op, dan bijvoorbeeld een zwart logo op een lichtblauwe paraplu. 

Waarom de ontwerprichtlijnen aanhouden?

HelloPrint gaf ook aan dat het belangrijk is om de ontwerprichtlijnen te volgen. Stel dat je kiest voor een rugzak, dan staat er exact aangegeven wat de minimale lettergrootte is, het kleurprofiel waarin je het ontwerp moet aanleveren en het exacte formaat voor de bedrukking zelf. Zo zorg je ervoor dat je merk goed zichtbaar is.

Het is essentieel dat je logo (of andere bedrukking) niet buiten het bedrukbare vlak valt. Iets waar de logo-editor van HelloPrint je bij helpt. Dit is een online weergave van het eindresultaat op het product zelf. Ook het aanleveren van je design is van belang, wat tevens per product staat aangegeven in de desbetreffende ontwerprichtlijnen.

Promo artikelen fotograferen

Als je dan toch een uniek product laat bedrukken, dan is dit een uitgelezen kans om mooie foto’s te maken met dit promotie artikel voor je socials of website. In dit artikel inspiratie voor het schieten van de mooiste plaatjes als het regent, bijvoorbeeld van de eerder genoemde bedrukte paraplu. 

0 Shares:
You May Also Like